מיטה

הסימנים המובילים לכך שצריך להחליף מזרן

כולנו מסמנים ביומן פגישה עם רופא, בילויים עם חברים וימי הולדת, אבל מה לגבי הזמן להחליף מזרן? אם אתם לא בטוחים מתי הרגע המתאים להתקדם אל המזרן הבא, אלה הסימנים שחשוב להכיר

חדר שינה
לאיכות המזרן יש השפעה ישירה על איכות השינה.

בשונה ממוצרים שמשמשים אותנו לעתים רחוקות, מזרן הוא פריט שכולנו פוגשים מדי לילה. ובכל זאת, רוב הצרכנים מתקשים להיזכר מתי רכשו אותו ולא תמיד יודעים מתי הגיע הרגע להחליף אותו. לאור העובדה שאיכות מזרן משפיעה בצורה ישירה על איכות השינה, חשוב להימנע מהזנחת הנושא. אז האם כדאי להיפרד מהמזרן שברשותכם? אלה הסימנים שיעזרו לכם לקבל החלטה:

  • אתם לא בטוחים מתי רכשתם אותו – מזרן נועד לשמש אותנו לאורך מספר שנים, הממוצע עומד על שבע, אך ישנם צרכנים שנדרשים לבצע תחלופה לעתים קרובות יותר. אם אתם לא מצליחים להיזכר מתי בוצעה הקנייה ומרגישים שהמזרן כבר לא מרגיש כמו פעם, כנראה שכדאי להתחדש.
  • אתם מתקשים ליהנות משנת הלילה כמו פעם – כאבי גב וצוואר חדשים ש"תוקפים" מדי בוקר, עשויים להיגרם כתוצאה משקעים שנוצרו במזרן שחוק. גם מזרן חורק שמשמיע קול בכל תזוזה הוא לא דבר שכדאי להשלים עמו, ולעתים אף עשוי להיות הגורם לכך שאתם מתעוררים לאורך הלילה.
  • תנוחת השינה הקבועה לא נוחה לכם – חלקנו נרדמים רק על הצד ואחרים רק על הבטן. אם אינכם סובלים מכאב כלשהו אך תנוחת השינה שאתם רגילים אליה פשוט לא משיגה את האפקט הרצוי – ייתכן שהמזרן הוא הגורם האשם בעניין. מזרנים צריכים לספק לנו תמיכה מספקת וכשזה לא קורה, גם תנוחת השינה האהובה כבר לא יעילה כבעבר. 
  • המזרן כבר לא "ייצוגי" כמו פעם – מזרן עשוי להפוך למצבור של לכלוך ואבק, ולכן הכרחי לדאוג לתחזוקה שלו. אם המזרן צבר כתמים, נראה דהוי ושחוק ואתם לא מצליחים להשיב אותו למצב תקין, הגיע הזמן לחשוב על המזרן הבא. זכרו שאבק הוא לא רק סממן שפוגע באסתטיקה אלא גם מקור לבעיות שעלולות לפגוע בבריאותכם. מזרן הכולל בד אנטי בקטריאלי למשל, יכול לסייע בעניין הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *