עיצוב בית

אוסף טיפים לעיצוב נכון של הבית, מהסלון ועד לחדר האמבטיה

כל העצות, ההמלצות והשיטות שיעזרו לכם לעצב את הבית המושלם שתמיד חלמתם עליו

לא רק להציג אלא גם להסוות

תהליך העיצוב גורם לנו להתרכז בפריטים ובריהוט שנרצה להציג, ובדרך אנחנו שוכחים שלכולנו יש אינספור פריטים שהיינו רוצים להשאיר מחוץ לטווח ראייה. אל תוותרו על פתרונות אחסון איכותיים, וחפשו בכל פריט כיצד הוא יכול לשמש אתכם למטרה הזו. החל מספות או אפילו כורסאות עם ארגזי אחסון ועד לשולחן שחלקו העליון ניתן להסרה כדי לאחסן פריטים קטנים או כריות שאינן בשימוש.

עיצוב דירה של ערסים
עיצוב דירה עם תאורה סגולה

צרו הפרדה באמצעות צבעים

אם חלל אחד משמש אתכם למספר צרכים שונים או שאתם מתגוררים בדירת סטודיו, זה לא אומר שכל השטח צריך להיראות אותו דבר. העזו ליצור את ההפרדה שנחוצה לכם בעזרת צבעים, החל מבחירת גוון שולט לכל אזור ועד לצביעת חלק מהקיר בצורה שתאפשר לאורחים (וגם לכם) להרגיש שהם עוברים בין אזורים שונים.

העדיפו את שיטת "כל המוסיף גורע"

זה נכון שבחנות עצמה הכול נראה יפה, אבל מצד שני – מדובר בחנות. כדי לא לסיים בדירה שנראית כמו חלל בחנות ריהוט, אל תגזימו בכמויות האבזור והרהיטים שאתם רוכשים. העדיפו תמיד לצאת עם מספר פריטים בודדים, כדי למקם אותם בבית ולהחליט בסביבה רגועה וטבעית אם באמת נחוצים לכם דברים נוספים. 

הגדילו את החלל באמצעות מראות וזכוכית

כדי ליצור אשליה של חלל גדול יותר, תוכלו לתלות מראה על הקיר, מול כורסאות הישיבה או על דלת הארון, ולהעדיף שולחנות מזכוכית ולא מחומרים כבדים שתורמים להקטנתו. 

סלון שחור
בחירת מערכת ישיבה תשפיע על נראות הדירה

ערכו לצבעים נסיעת מבחן

צביעת קירות הבית היא אחת מהפעולות הבסיסיות בתהליך העיצוב, אבל אם אתם רוצים לשנות את הצבע הקיים נסו לצבוע אזור קטן של הקיר לפני שאתם מתחייבים לקיר שלם. כך תוכלו לראות אם התוצאה על הקיר אכן נראית בגוון שדמיינתם, כיצד הצבע משתלב עם הריהוט ועם האווירה בבית ולהבין אם אתם אכן מוכנים לאחריות הזו. במקרה הכי גרוע – אם תבינו שאתם לא מתחברים לגוון, תוכלו תמיד לחזור ללבן.

הפריחו את השממה

לפעמים הפתרון העיצובי שחיפשתם הוא הרבה יותר פשוט ממה שאתם עלולים להניח. במקום לצבוע, לשנות ולעבוד קשה, ייתכן שכל מה שנחוץ לכם הוא עציץ מאחורי כורסאות הסלון או לאורך המסדרון. עציצים מוסיפים צבע לכל חדר, תורמים לתחושה המרעננת ומשנים את האווירה. נסו ותיווכחו בעצמכם.

אל תוותרו על חדר האמבטיה

חדר האמבטיה הוא נקודת הסיום של עבודות עיצוב פנים רבות, מכיוון שבחלק מהמקרים אנחנו משקיעים מאמץ בכל החללים הגלויים ונזכרים באמבטיה שלנו רק בסוף. בפועל, חדר אמבטיה הוא חלל שיכול להשתנות לא מעט בקלות רבה, ואין ספק שהשקעה תחזיר את עצמה בכל פעם שתיכנסו אליו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *