מחבת – לעולם שלם של בישולים

ככל שחולפות השנים יותר ויותר סוגים חדשים ושונים של מחבת נכנסים לשוק הבישול. אם זה מחבת הטפלון שכבש בסערה את המטבח, או מחבת בציפוי קראמי העשוי מחומר טבעי, גם אופני הבישול השונים עוברים מהפכה של ממש והמטבח תופס מקום מרכזי יותר בחייו של כל אדם.

בעבר לכל מחבת היה תפקיד דומה ובסיסי של טיגון ובישול, לרוב של חביתות, דגים או סוגי בשר שונים. אולם בדורות האחרונים הטיגון עם מחבת בשמן נחשב כפחות בריא וכמזיק לחומרי הגלם של המזון בו אנו משתמשים. בנוסף עלתה הטענה כי יש להקפיד על החומר ממנו עשויים כלי הבישול שלנו כיוון שהכלים בעבר הפכו כבר למיושנים ולפחות בריאים לשימוש בכל מובן.  בכל אופן שהוא מחבת הוא כלי בישול מרכזי בכל מטבח ומיועד לשימושים רבים ומגוונים ולא ניתן בלעדיו להפעיל שום מטבח שהוא.

עם הזמן יותר ויותר מחבתות וכלים חדשים יוצרו לשימוש במטבח, בדגמים שונים ובמותגים רבים, הייצור החדשני מבטיח בישול איכותי ובעיקר בריא יותר לשימוש. כלי המטבח מגיעים עם ציפויים חדשים ושונים לאחר טכנולוגית עיבוד חדשנית יותר, יכולת למשל לעמוד בטמפרטורה גבוהה יותר מבלי שיחולו שינויים שאינם טובים בחומר, ניתן כיום להשתמש במגוון הכלים עם מעט שמן או אף לבשל ללא שמן, הכלים אינם פולטים חומר רעיל גם לאחר בישול ממושך בטמפרטורות גבוהות במיוחד, וכן יוצרו באופנים מודרניים יותר כמקצרים את זמני הטיגון או הבישול וכך חוסכים בחשמל ובאנרגיה. חשוב שכל כלי הבישול במטבח שלנו יהיו בעלי תקן ואישור, כך נהיה בטוחים שהמוצר בטוח ואיכותי לשימוש, ושהוא עבר בדיקה במעבדה מוסמכת עם תו של איכות.

יחד עם זאת למרות האיכויות הגבוהות יותר של חומרי הגלם בכלי המטבח כיום, כאשר הכלים במטבח נשרטים באופן משמעותי רצוי להחליף אותם ליתר ביטחון, בכדי שחלקיקים מן החומרים ברזל כלשהו או אבנים, לא יפלטו לתוך האוכל או לתוך התבשיל. כיום מחירו של  כל כלי במטבח הוא זול וחלק מן ההנאה והחוויה בתהליך הבישול או האפייה הוא ההצטיידות במוצרים חדשים למטבח שלנו.     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *