איך נשמור על שמיכות החורף שלנו

החורף הינו העונה הקרה ביותר ומצריך התארגנות מראש. בשל היותו עונה קרה כל כך, יש צורך להכין בחורף את הבגדים החמים המתאימים ולהוציא מארונות האחסון את שמיכות ומצעי החורף. שמיכות חורף הינן בין האלמנטים המהותיים וההכרחיים ביותר ליצירת תחושת נעימות ובטחון בחורף, וכן למטרות הגנה מפני מחלות והתקררות. תודות לשפע המוצע כיום בשוק ניתן למצוא מגוון רחב של שמיכות חורף המתאימות לצרכים שונים ולמשפחות בעלות צרכים ייחודיים.

על מנת לבחור בחכמה שמיכות חורף חשוב להכיר את התכונות הייחודיות של השמיכות השונות ולבחור רק בשמיכות המותאמות אישית לצרכים הייחודיים של בני הבית. חשוב לזכור כי שמיכות חורף מלוות אותנו במשך כמה עונות ולכן חשוב לרכוש שמיכות איכותיות ברמה גבוהה. בין מגוון שמיכות החורף השונות ניתן למצוא שמיכות סינטטיות וטבעיות, שמיכות בעלות תפירה ריבועית או חלקה, שמיכות גדולות קינג סייז או שמיכות זוגיות ועוד.

חשוב לזכור כי כל שמיכה תשפיע משמעותית על איכות חיינו ומסיבה זו עליה להיות  איכותית ויעילה למשך זמן רב. השמיכה היא זו המפנקת אותנו בבוקר ומחממת אותנו בלילה ולפיכך חשיבות הבחירה של השמיכה הינה ברמה עליונה. חשוב לזכור כי כובד השמיכה מעיד על יכולות החימום שלה ולכן רצוי להתנסות בשמיכות שונות לפני ההחלטה הסופית. איכות שמיכה הינה תוצאה ישירה של כמות השומן שהייתה קיימת על האווז שנוצותיו שימשו לייצור השמיכה.

ידוע כי נוצות אווז ידועות כאיכותיות ביותר בשל רכותן ובשל העבודה הרבה המושקעת באיסוף הנוצות ובהכנת שמיכה רכה מנוצות אלו. ידועות במיוחד נוצות הפלומה, הן הנוצות הנלקחות מאזור הצוואר של האווז ונאספות מאווזים רבים על מנת לייצר ולו שמיכה אחת. שמיכות אלו הינן יקרות יותר בשל הרכות וגם כאן – בשל העבודה הרבה המושקעת בהכנת השמיכה.

תודות למודעות ההולכת וגוברת לחשיבות השמירה על איכות הסביבה יותר ויותר אנשים ומשפחות נמצאים בחיפוש אחר שמיכות סינטטיות איכותיות וברמה גבוהה. חשוב לשים לב מה היא רמת גמישות הסיב – גמישות המושגת על ידי הסיליקון המושתל בשמיכות חורף סינטטיות. מה שקובע את איכות השמיכה במקרים אלו הוא כמות החללים המצויים בשמיכה הקובעים את מידת החום שייכלא בתוכה.

חשוב לזכור כי שמיכות סינטטיות מודרניות הן זולות יותר ובמקביל – הולכות והופכות יותר ויותר איכותיות כך שייצור השמיכות הסינטטיות המודרני אינו פוחת מהאיכות הרשמית של שמיכות הנוצות  הישנות והמוכרות. אמנם אין נעימות כמו השמיכות הטבעיות אולם יחד עם זאת המחיר שלהן גבוה הרבה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *