תבניות סיליקון – לאפייה נוחה

כל מי שאוהב לאפות במטבח מכיר את השימוש המעצבן בתבניות אשר אחר כך צריך לבלות זמן רב בניקיון תבניות רגילות מה שהופך את כל הליך האפייה לסיוט. כך למשל כאשר מדובר באפיית מאפינס, לרוב מדובר בהליך קצר מאוד וקל מאוד. גם המאפינס הכי מסובכים לא לוקחים יותר מארבעים דקות של הכנה ואפייה ואז נוצר המצב האבסורדי שבו צריך לבלות לפחות שעה בניקיון התבניות משום שבגלל שהן עשויות כך שהן מתאימות למאפינס יש להן קימורים שונים אשר מקשים על הניקיון. לפני מספר שנים הגיע איזה פלוני עם הרעיון הגאוני של תבניות סיליקון. הרעיון המרכזי של תבניות סיליקון הוא שהמזון פשוט מחליק מהן החוצה ואז לא צריך להשקיע זמן בניקיון שלהן.

קצת מים עם סבון וזהו זה. כמות הזמן הנחסכת היא משמעותית והליך האפייה בתבניות סיליקון הופך לנעים יותר. ההתנסות הראשונה שלי עם תבניות סיליקון הייתה כאשר הייתי צריכה להכין מאפינס שוקולד ליום ההולדת של הבן שלי בגן. חזרתי הביתה מאוד מאוחר מהעבודה באותו יום ורק המחשבה על זה שאאלץ לנקות שעות רבות את התבניות שהיו לי עשתה לי מצב רוח רע. פתאום ראיתי בסופר מרקט את התבניות סיליקון והחלטתי לרכוש אותן ולנסות לאפות בהן את המאפינס שוקולד. תוך ארבעים דקות סיימתי להכין כמות כפולה של מאפינס שוקולד באמצעות התבניות סיליקון ואף לנקות את התבניות. לא ידעתי את נפשי מרוב אושר. פתאום הליך האפייה הפך לנעים וקליל ולא מציק וארוך.

מרוב שכל כך התלהבתי מהליך האפייה של המאפינס בתבניות סיליקון, החלטתי לאפות בבוקר למחרת מאפינס מלוחים של גבינת קשקבל ועגבניות מיובשות. מדובר במאפינס מאוד מרשימים מבחינת המראה שלהם והטעם שלהם היה חלומי. הבנתי שבאמצעות תבניות סיליקון אני יכולה בעצם להכין הכל. החלטתי לקנות גם תבניות כאלו לעוגת גזר וגם להכנת תבשילים בתנור – בין אם עוף ובין אם ירקות מבושלים. פתאום כל העבודה במטבח באמצעות התנור הפכה לנעימה יותר משום שפרט לשטיפה פשוטה של הכלים במים וסבון לא היה צריך להשקיע כל מאמץ בניקיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *