לזוז קדימה לעתיד טוב יותר -ארון הזזה במבצע

הוא כבר לא צעיר, סבא שלי. נושק לתשעים והלוואי על כולנו להיות כך בגילו. ולפתע הוא מחליט לערוך שינויים קלים בביתו, שיהיו קצת יותר נגישים לצעיר בגילו כך הוא אמר לי. הוא צריך נגישות באמבטיה ובמקומות האיחסון ולהתנייד בביתו ולהצליח לעשות הכל בעצמו, הוא יכול בהחלט, אך עדיף שהבית יהיה חכם יותר, נגיש יותר, פשוט יותר לתפעול.

אחד הדברים שסבא שלי רצה לשפץ את כל המבואה ליד חדר האמבטיה. ארון דלתות ישן וגדול עומד שם כרגע, הדלתות שלו שכבר שנים שאינן נסגרות, מפריעות לכניסה וליציאה לידר האמבטיה. וכך הוחלט שאחד הפרוייקטים הראשונים שהוא חייב לעשות זה למצוא ארון הזזה במבצע, כזה שיוכל להחליף את ארון הדלתות הישן.

היתרון בלמקם ארון הזזה במבצע במבואה שליד חדר האמבטיה, הוא בכך שלא יחסון דבר את הכניסה והיציאה לחדר האמבטיה, לא יפריעו דלתות וארון הזזה במבצע יתפקד בדיוק באותו המקון אך ללא מפריע לחלל שמעבר לנישת הארון.

אז החל המבצע, חיפוש ארון הזזה במבצע לסבא, כזה שיהיה מספיק איכותי אחר במחיר סביר, שיחליף את הארון הישן.

ולאחר אי אלו חיפושים אחר ארון הזזה במבצע, נמצא האוצר, והוא אכן אוצר גדול.

והנה רגע לפני שמתקינים את הארון הזזה במבצע שסבא רכש לביתו, יש צורך לפרק את הארון הישן. ארגז אחר ארגז של זכרונות ממלאים את כולנו, מגבות רקומות של סבא וסבתא מהחתונה, צעיף משי מהטיול בסין ואוצר של ממש שמעלה בי דמעות געגוע לסבתא, תיבת תפירה ישנה מעץ שבה שמרה סבתא את כל כלי התפירה שלה.

בכל פעם שהייתי צריכה עזרה בלתפור חור קטן בחולצה או לקצר מכנס ועוד אי אלו אתגרים שרק סבתא ידעה להתמודד אתם, נשלפה ערכת התפירה מעץ מהארון הישן.

וכעת היא מונחת כאן לרגלי, תיבה מעץ עם המון זכרונות. בעוד רגע אחד יקום כאן ארון הזזה במבצע חדש במקום זה הישן והמלא זכרונות. ישן מול חדש, הצורך לצעוד צעד קדימה והקושי לעזוב את כל הדברים שנותרו מאחור. עבר מול עתיד פועמים יחד זה לצד זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *